NÁVŠTĚVNÍ KNIHA
Prostor pro Vaše poznámky, postřehy, připomínky. Přispějte i Vy!
Návštěvní kniha je moderována. Vulgární, urážlivé a rasistické příspěvky budou odstraněny!
Pstruhárna v Železném Újezdě
Karel Tichý | 82.113.60.98 | karl.tichy(zavináč)seznam.cz
24.08.2023 09:46
Dobrý den, nevíte někdo, prosím vás, něco o bývalé pstruhárně skláře Antonína Rückla? Pstruhárna se nacházela u rybníku Dožín v Železném Újezdě.
Děkuji, Karel Tichý
Děkuji, Karel Tichý
RE na: Pstruhárna v Železném Újezdě přidaný: 24.08.2023 09:46
pstruhárna
Ing.Zdeněk Tomášek | 77.48.26.78 | tomasekcizkov(zavináč)seznam.cz
25.08.2023 14:33
Vážený pane Tichý, pokud vím, tak o pstruhárně se mluvilo v souvislosti se sestavou několika malých rybníčků na pozemku vily u Dožína. Vilu postavil pan arch. Vejr a podle ní se tam do dnes říká ve " Vejrovně". Nemovitost má čp.76 a je v k.ú. Železný Újezd, obec Čížkov. Vila má v současnosti majitele z Prahy. Pro úplnost, v Nových Mitrovicích u rybníku Kolařík bylo též u nové stavby vily podobné zařízení, avšak zde se chovali raci. Pamatuji si, že majitelem byl pan Damr. Pstruhárna i rakárna se nalézaly na toku Dožínského potoku. Více by se asi našlo v kronikách obce Nové Mitrovice. Myslím, že zde ještě žijí pamětníci. Tolik k Vašemu dotazu a jsem s pozdravem.
Ing. Zdeněk Tomášek
Ing. Zdeněk Tomášek
Všem přátelům v Zahradce přeji v Novém ro ce hodně zdraví.
Josef Darebník - horník, zpěvák operní
Pavel Janů | 85.71.22.80 | 77pavelj(zavináč)seznam.cz
04.10.2022 10:16
Vážení žije ještě v této obci rodina Josefe Darebníka?
Dobrý den, hledám své příbuzné. Muj dědeček se jmenoval Stanisla Sak.Jeho maminka se jmenovala snad Skřivánková. Pomůžete mi prosím získat nějaké informace? Děkuji Pivonkova
RE na: Hledání předků přidaný: 20.07.2022 19:08
Hledání předků
Dušan Skala | 62.240.182.54 | dusan.skala(zavináč)post.cz
23.07.2022 23:48
Dobrý den paní Pivoňková,
podle jmen, která zmiňujete, bude vaše pátrání směřovat do Přešína. Na váš email vám zašlu kontakt na někoho, kdo by mohl vědět více. Přeji krásné letní dny.
Dušan Skala
podle jmen, která zmiňujete, bude vaše pátrání směřovat do Přešína. Na váš email vám zašlu kontakt na někoho, kdo by mohl vědět více. Přeji krásné letní dny.
Dušan Skala
RE na: Hledání předků přidaný: 23.07.2022 23:48
Podekovani
Marta | 185.151.174.55 | marticenka(zavináč)seznam.cz
30.07.2022 18:07
Dobrý den, velice vám děkuji za kontakt.
Marta Pivoňkova
Marta Pivoňkova
Kronika Zahrádka 2021
Jiří Waldmann | 185.70.216.134 | jiriwaldmann(zavináč)atlas.cz
08.04.2022 22:02
Zdravím, ještě doplňuji informaci, že se mi narodila druhá dcera Sofie Waldmannová 24.5.21 Dík č.p.2
RE na: Kronika Zahrádka 2021 přidaný: 08.04.2022 22:02
Doplnění kroniky
Karel Bláha | 93.99.211.34 | karlik.blaha(zavináč)seznam.cz
14.04.2022 10:09
Zdravím, děkuji, do kroniky jsem narození doplnil.
Karel Bláha kronikář
Karel Bláha kronikář
Vodovod Přešín - Poděkování
Libuše Bulínová | 178.77.238.112 | bulinova.libuse(zavináč)seznam.cz
04.01.2022 15:58
V posledních dnech roku 2021 byl zkolaudován a zprovozněn vodovod v Přešíně. Jedná se o
mimořádně zdařilou akci OÚ v Čížkově. Když jsme v září 2018 získali podpisy občanů
požadujících vodovod a obrátili se na OÚ, tak jsme samozřejmě chtěli, aby to bylo co
nejdříve. Všechny v Přešíně trápil mnohaletý nedostatek vody ve studních. Tehdy nastupující
nové zastupitelstvo se starostou panem ing. Ladislavem Járou nám vyšlo vstříc. Pan Jára si
to vzal jako osobní výzvu a podařilo se. Dokázal to.
Při návštěvě OÚ nám pan starosta ukázal neskutečné množství papírů a všechny se týkaly
vodovodu Přešín. Představte si stůl 2.5x2.5 m na kterém jsou půlmetrové štosy krabic, šanonů
s doklady, smlouvami, povoleními, plány, žádostmi... To všechno se muselo nějakým způsobem
zpracovat. V tomto státě nejde nic jednoduše.
Vodovod je projekt, který v Přešíně zajistí dostatek kvalitní pitné vody a bude sloužit
mnoha generacím.
Chceme vyjádřit poděkování za to, že se vodovod podařilo dokončit tak rychle.
Děkujeme všem zastupitelům, zvláště pak starostovi panu ing. Ladislavu Járovi.
Bulínovi Přešín
mimořádně zdařilou akci OÚ v Čížkově. Když jsme v září 2018 získali podpisy občanů
požadujících vodovod a obrátili se na OÚ, tak jsme samozřejmě chtěli, aby to bylo co
nejdříve. Všechny v Přešíně trápil mnohaletý nedostatek vody ve studních. Tehdy nastupující
nové zastupitelstvo se starostou panem ing. Ladislavem Járou nám vyšlo vstříc. Pan Jára si
to vzal jako osobní výzvu a podařilo se. Dokázal to.
Při návštěvě OÚ nám pan starosta ukázal neskutečné množství papírů a všechny se týkaly
vodovodu Přešín. Představte si stůl 2.5x2.5 m na kterém jsou půlmetrové štosy krabic, šanonů
s doklady, smlouvami, povoleními, plány, žádostmi... To všechno se muselo nějakým způsobem
zpracovat. V tomto státě nejde nic jednoduše.
Vodovod je projekt, který v Přešíně zajistí dostatek kvalitní pitné vody a bude sloužit
mnoha generacím.
Chceme vyjádřit poděkování za to, že se vodovod podařilo dokončit tak rychle.
Děkujeme všem zastupitelům, zvláště pak starostovi panu ing. Ladislavu Járovi.
Bulínovi Přešín
Konečně se mi podařilo prohlédnout si všechna videa a fotografie.Je to pěkné snad tam ještě něco přibude. Nedvědová Zdeńka
Hledám informace o rodině Papežů
Hana Papežová | 2a00:1028:83ba: | Pediko.Bousova(zavináč)seznam.cz
01.05.2021 23:13
Prosím o informace o rodině Papežů.Známe pouze ,že se Jaroslav Papež nar.3.61928 narodil v Chyníně.Děkuji
RE na: Hledám informace o rodině Papežů přidaný: 01.05.2021 23:13
Informace o rodině Papežů
Dušan Skala | 62.240.182.54 | dusan.skala(zavináč)post.cz
06.05.2021 21:22
Dobrý den, bohužel o rodině Papežů nic nevím, ale můžete zkusit zapátrat v nově zdigitalizované chynínské kronice zde: www.portafontium.eu/chronicle/soap-pj/01139-obec-chynin-1923 -2005
nebo zkusit matriku zde: www.portafontium.eu/register/soap-pn/nove-mitrovice-20
S pozdravem
Dušan Skala
nebo zkusit matriku zde: www.portafontium.eu/register/soap-pn/nove-mitrovice-20
S pozdravem
Dušan Skala
Digitalizace chynínských kronik
Marta Kočková | 77.48.26.77 | kockova.marta(zavináč)gmail.com
05.01.2021 11:04
Dobrý den, jak, prosím, v současné době postupuje digitalizace všech chynínských kronik? Svého času jsem si ráda těmito klenoty naší obce listovala. Nyní jsou již několik let odevzdány mimo dosah nás všech. Vzhledem k tomu, že se v Chyníně usazují nové rodiny, jistě i ony mají zájem nahlédnout do událostí doby z přelomu 19. a 20 století.
Děkuji za informaci a přeji pěkný rok 2021 a všem pevné zdraví.
Marta Kočková, Chynín
Děkuji za informaci a přeji pěkný rok 2021 a všem pevné zdraví.
Marta Kočková, Chynín
RE na: Digitalizace chynínských kronik přidaný: 05.01.2021 11:04
Kroniky - Chynín a Liškov
Dušan Skala | 62.240.182.54 | dusan.skala(zavináč)post.cz
13.01.2021 10:23
Zdravím a děkuji za dotaz. Digitalizace kronik se díky corona omezím protáhla, nicméně v současné době jsou již kroniky kvalitně zdigitalizivané a uložené v archivu v Blovicích. Během následujících dnů bychom měli mít k dispozici digitální kopie (DVD), ze kterých necháme udělat fyzické kopie stejným způsobem jako u ostaních kronik obce. Předpokládám, že vzniknou 2 kopie, jedna bude uložena na OÚ v Čížkově, druhá u aktuálního kronikáře v dané obci. Dále jsem dnes zaurgoval zpřístupnění kronik na webu Porta fontium, jak je tomu i u ostaních zdigitalizovaných kronik.
Přeji hezké dny. D.S.
Přeji hezké dny. D.S.
RE na: Kroniky - Chynín a Liškov přidaný: 13.01.2021 10:23
Digitalizace chynínských kronik
Marta Kočková | 77.48.26.77 | kockova.marta(zavináč)gmail.com
13.01.2021 17:48
Dušane, díky za skvělou zprávu, také pěkné dny a ve zdraví.
Všem lidem v Zahradce přejeme s manželem hodně zdraví a štěstí .
Sháním informace o Josefu Krejčím truhlářského pomocník, možná potom truhláře, Chynín čp.25. Dále po jeho otci Janu Krejčím domkáři Chynín č.p.25, jeho manželka byla Františka rozená Řehořová. Případně o dalších předcích.
Dům již asi neexistuje, alespoň na mapách čp 25 není. Zajímala by mě i historie domu, jestliže je známa.
Byl bych moc vděčný za jakékoliv informace, případně fotografie z kronik.
Děkuji za případé informace. Ing.Jiří Krejčí Klatovy
Dům již asi neexistuje, alespoň na mapách čp 25 není. Zajímala by mě i historie domu, jestliže je známa.
Byl bych moc vděčný za jakékoliv informace, případně fotografie z kronik.
Děkuji za případé informace. Ing.Jiří Krejčí Klatovy
Severský filmový podzim v Chyníně, KOČKINO
Marta Kočková | 77.48.26.77 | kockova.marta(zavináč)gmail.com
04.11.2019 12:24
Přátelé, příznivci knihovny a filmových projekcí,
jsme součástí řetězce kin, kde je možnost zhlédnout skandinávské filmy v rámci Severského filmového podzimu 2019.
Filmy jsou v původním znění s českými titulky. Káva, čaj a přátelské posezení k dispozici.
Vstupné na každý film 50,-Kč. Rezervace míst přes e-mail nutná.
Těším se, že vás některý z filmů zaujme a přijedete.
blíže o filmech www.sfklub.cz/seversky-filmovy-podzim-2019-chynin
29.11. od 19:00 hodin - Sedm písní tundry (Finsko)
29.11. od 21.00 hodin - Experiment (Dánsko)
6.12. od 19.00 hodin - Cena za pól (Dánsko, dokumentární)
6.12. od 21.00 hodin - Stopař (Norsko)
reagovat
jsme součástí řetězce kin, kde je možnost zhlédnout skandinávské filmy v rámci Severského filmového podzimu 2019.
Filmy jsou v původním znění s českými titulky. Káva, čaj a přátelské posezení k dispozici.
Vstupné na každý film 50,-Kč. Rezervace míst přes e-mail nutná.
Těším se, že vás některý z filmů zaujme a přijedete.
blíže o filmech www.sfklub.cz/seversky-filmovy-podzim-2019-chynin
29.11. od 19:00 hodin - Sedm písní tundry (Finsko)
29.11. od 21.00 hodin - Experiment (Dánsko)
6.12. od 19.00 hodin - Cena za pól (Dánsko, dokumentární)
6.12. od 21.00 hodin - Stopař (Norsko)
reagovat
tuc tuc tuc
Ten, co miluje ticho | 93.99.49.156
03.08.2019 20:56
Čížkovští, prosím Vás pěkně, toho kok.ta, co pronajal louku pro tu příšernost, pověste do průvanu. S díky Ten, co miluje ticho. Jen doplňuju,že bydlíme až u Nepomuka, to je docela kus a přesto to slyšíme. Chápu, že na to stačí i jeden blbec a vy normální za to nemůžete, ale jestli to jen trochu půjde, tak mu, prosím, dejte pro výstrahu na budku, ať už se to neopakuje...
Jak jsem prohrál v soutěži, kterou jsem nechtěl
Bulín Vít | 178.77.238.112 | vit.bulin(zavináč)seznam.cz
08.07.2019 20:41
Ve čtvrtek 4.7. 2019 bylo veřejné zasedání zastupitelstva obce Čížkov v Liškově. Na závěr byla diskuze. Jako první bod se probírala Petice o kontejnerech v Přešíně. Ze způsobu, jak pan starosta Petici a přiložený dopis přečetl, bylo znát, jak se mu Petice podporovaná 24 podpisy, nelíbí. K pobavení všech některé podpisy zpochybnil. Přesto zůstalo 20 podpisů, to byl limit pro Petici. Diskuze se rychle rozjela. Dispečerka tomu nerozumí a my jsme za volantem takového velkého auta nikdy neseděli. Nicméně pan starosta mluvil s řidičem a připustil, že je v možnostech řidiče i auta odvážet odpad z původního místa a to i v zimě, když bude odklizen sníh. Dlouhé roky to tak fungovalo, pokud napadl sníh a protahovala se ulička k hasičárně i ke kontejnerům. Tak proč je najednou problém? V tom to asi nebude. Věcnou debatu zastínily emoce. A tak pan starosta zveřejnil další petici, nazval bych jí antipeticí, kterou uspořádal pan Jan Skřivánek, zřejmě i autor nápadu kontejnery přemístit. Tato antipetice byla panu starostovi dodána těsně před zasedáním. Hrálo se o hodně. Proslýchá se, že pan zastupitel Jan Skřivánek pohrozil rezignací. Situace byla zachráněna, 71 lidem vyhovuje nové místo pro kontejnery. Bylo patrné, že se za pana Skřivánka postavil pan starosta i další zastupitelé. Rebélie byla potlačena, ale "technické důvody" mi nejdou do hlavy.
Paradoxem celého zasedání bylo, že se odehrálo venku v prostoru u kontejnerů před Hasičským klubem v Liškově. Pan starosta na závěr pochválil liškovské, jaké mají pěkné kontejnery. Ale pozor na "technické důvody". Všiml jsem si, že jsou nebezpečně nakloněny a v pořádném kopci, a v zimě, to ani nebudu domýšlet. Proti Liškovu byly kontejnery v Přešíně v rovině a musely pryč.
Beru to sportovně: Sláva vítězi a čest poraženým!
Děkuji všem 24 lidem z Přešína za podporu.
Bulín Vít
Pro ty, co se v tom chtějí zorientovat přikládám Petici s přílohou.
Petice
za navrácení kontejnerů na sklo, plasty, bioodpad a papír na původní stanoviště
PROČ?
- Informace, že firma odvážející tento odpad není schopná na původní stanoviště zajet je naprosto mylná
-Pro mnoho občanů starších věkem je vzdálenost za vesnicí překážkou
-Na novém stanovišti není žádné osvětlení, cesta je úzká, když se setkáte s kamionem jedoucím do kravína, tak skončíte v příkopu
-JE NORMÁLNÍ umožnit občanům třídit odpad, NE JIM TO ZTĚŽOVAT
Podepsáno 24 občanů.
Příloha
KONTEJNERY
Odpady si přinášíme domů s každým nákupem. Plasty, papír, sklo. Společensky i ekologicky nejlepší způsob, jak se odpadu zbavit, je třídění. Kontejnery na tříděný odpad byly v Přešíně donedávna umístěny na šikovném místě, uprostřed vesnice za hasičskou zbrojnicí. Někdo to měl blíž, jiný dále. Začal se realizovat dobrý nápad - vylepšení vchodu do budovy občanské vybavenosti. Zároveň se začalo mluvit o problémech s odvozem kontejnerů. V zimě to klouže, velké auto, prý couvání od Spolčáku, nízko visící dráty, zapáchající kontejnery atd. Tolik problémů najednou!
Prostě kontejnery upadly v nemilost a byly odvezeny ke kravínu za vesnici, tam, kam nikdo chodit nepotřebuje..
Na původním místě se objevilo "z technických důvodů přemístěno". Bylo nám to divné, tak jsme zatelefonovali na firmu, která odpady odváží.
Paní Kovářová, která to má na starost, nám řekla: " MY JSME PODNĚT NA PŘEMÍSTĚNÍ KONTEJNERU NEDÁVALI. OBEC NÁM POSLALA MAIL,ŽE SE ZMĚNILO STANOVIŠTĚ."
Od začátku jsem přesvědčen, že fraška kolem kontejnerů je záměrně vytvořena. Původní stanoviště bylo vyhovující. Pro nejméně 2/3 občanů snadno dostupné.
Uvedu příklad - v Čížkově mají kontejnery na návsi/velice šikovně zakryté plakátovací plochou/. Proč se neinspirovat? Tak by třídění odpadu přispělo k informovanosti občanů o dění v obci a okolí. Ale zpět k příkladu. Co by si pomysleli čížkovští, kdyby zastupitelé rozhodli, že lepší místo je na parkovišti u hřbitova?
Nebo jiný příklad. Každý z nás má doma popelnici. Máme ji snad na konci pozemku nebo někde při ruce, aby dobře posloužila?
Přes Návštěvní knihu na webu obce jsem napsal svůj názor na nové umístění kontejnerů. Zajímavá byla reakce - já a moje žena jsme byli obviněni, že poškozujeme dobré jméno hasičského sboru v Přešíně, a proto na nás bude podáno trestní oznámení. Také pan starosta se vložil do debaty a přislíbil řešení.
Poslední informací je, že to vadí jenom nám, a že se tím obecní zastupitelstvo nebude zabývat.
Přišli za námi někteří občané a chtěli uspořádat referendum o kontejnerech společně s volbou do evropského parlamentu. To jsme neudělali.
Rozhodli jsme se pro Petici, ze které je jasné, že nejsme jediní, kterým to vadí.
Přemístění kontejnerů je nedomyšlené a úplně zapadl jejich hlavní účel, aby se odpad třídil co nejsnadněji
Snadná dostupnost je rozhodující.
Bulín Vít, Bulínová Libuše
Paradoxem celého zasedání bylo, že se odehrálo venku v prostoru u kontejnerů před Hasičským klubem v Liškově. Pan starosta na závěr pochválil liškovské, jaké mají pěkné kontejnery. Ale pozor na "technické důvody". Všiml jsem si, že jsou nebezpečně nakloněny a v pořádném kopci, a v zimě, to ani nebudu domýšlet. Proti Liškovu byly kontejnery v Přešíně v rovině a musely pryč.
Beru to sportovně: Sláva vítězi a čest poraženým!
Děkuji všem 24 lidem z Přešína za podporu.
Bulín Vít
Pro ty, co se v tom chtějí zorientovat přikládám Petici s přílohou.
Petice
za navrácení kontejnerů na sklo, plasty, bioodpad a papír na původní stanoviště
PROČ?
- Informace, že firma odvážející tento odpad není schopná na původní stanoviště zajet je naprosto mylná
-Pro mnoho občanů starších věkem je vzdálenost za vesnicí překážkou
-Na novém stanovišti není žádné osvětlení, cesta je úzká, když se setkáte s kamionem jedoucím do kravína, tak skončíte v příkopu
-JE NORMÁLNÍ umožnit občanům třídit odpad, NE JIM TO ZTĚŽOVAT
Podepsáno 24 občanů.
Příloha
KONTEJNERY
Odpady si přinášíme domů s každým nákupem. Plasty, papír, sklo. Společensky i ekologicky nejlepší způsob, jak se odpadu zbavit, je třídění. Kontejnery na tříděný odpad byly v Přešíně donedávna umístěny na šikovném místě, uprostřed vesnice za hasičskou zbrojnicí. Někdo to měl blíž, jiný dále. Začal se realizovat dobrý nápad - vylepšení vchodu do budovy občanské vybavenosti. Zároveň se začalo mluvit o problémech s odvozem kontejnerů. V zimě to klouže, velké auto, prý couvání od Spolčáku, nízko visící dráty, zapáchající kontejnery atd. Tolik problémů najednou!
Prostě kontejnery upadly v nemilost a byly odvezeny ke kravínu za vesnici, tam, kam nikdo chodit nepotřebuje..
Na původním místě se objevilo "z technických důvodů přemístěno". Bylo nám to divné, tak jsme zatelefonovali na firmu, která odpady odváží.
Paní Kovářová, která to má na starost, nám řekla: " MY JSME PODNĚT NA PŘEMÍSTĚNÍ KONTEJNERU NEDÁVALI. OBEC NÁM POSLALA MAIL,ŽE SE ZMĚNILO STANOVIŠTĚ."
Od začátku jsem přesvědčen, že fraška kolem kontejnerů je záměrně vytvořena. Původní stanoviště bylo vyhovující. Pro nejméně 2/3 občanů snadno dostupné.
Uvedu příklad - v Čížkově mají kontejnery na návsi/velice šikovně zakryté plakátovací plochou/. Proč se neinspirovat? Tak by třídění odpadu přispělo k informovanosti občanů o dění v obci a okolí. Ale zpět k příkladu. Co by si pomysleli čížkovští, kdyby zastupitelé rozhodli, že lepší místo je na parkovišti u hřbitova?
Nebo jiný příklad. Každý z nás má doma popelnici. Máme ji snad na konci pozemku nebo někde při ruce, aby dobře posloužila?
Přes Návštěvní knihu na webu obce jsem napsal svůj názor na nové umístění kontejnerů. Zajímavá byla reakce - já a moje žena jsme byli obviněni, že poškozujeme dobré jméno hasičského sboru v Přešíně, a proto na nás bude podáno trestní oznámení. Také pan starosta se vložil do debaty a přislíbil řešení.
Poslední informací je, že to vadí jenom nám, a že se tím obecní zastupitelstvo nebude zabývat.
Přišli za námi někteří občané a chtěli uspořádat referendum o kontejnerech společně s volbou do evropského parlamentu. To jsme neudělali.
Rozhodli jsme se pro Petici, ze které je jasné, že nejsme jediní, kterým to vadí.
Přemístění kontejnerů je nedomyšlené a úplně zapadl jejich hlavní účel, aby se odpad třídil co nejsnadněji
Snadná dostupnost je rozhodující.
Bulín Vít, Bulínová Libuše
RE na: Jak jsem prohrál v soutěži, kterou jsem nechtěl přidaný: 08.07.2019 20:41
Odpověď na situaci okolo odpadů v Přešíně
Ladislav Jára | 2a00:1028:83d4: | ou(zavináč)obec-cizkov.cz
23.07.2019 13:52
Vážený pane Bulíne, odpovím na Váš dopis ohledně umístění kontejnerů v Přešíně krátce. S mnoha Vámi uvedenými věcmi nesouhlasím a myslím, že na veřejném zasedání zazněly poněkud jinak. V jednom jste měl ale pravdu. Vámi předložená petice se mi opravdu nelíbila a to proto, že jsem obecně proti sepisování petic a raději volím cestu formou vzájemné komunikace. Na toto téma jsme toho napsali již dost. Pokud tedy máte další dotazy a chcete znát názor můj či zastupitelstva, přijďte prosím na obecní úřad, kde můžeme o celé věci dále diskutovat. S přátelským pozdravem L. Jára
Také letos jsem prošel svou oblíbenou trasu Přešín - Nechánice, abych sebral odpadky kolem cesty. Bylo toho víc než jeden pytel, převážně plastových lahví a plechovek od nápojů. Nechápu, proč to lidé vyhazují do přírody. Asi proto, že se málo chodí pěšky a z auta to není vidět. Píšu o tom proto, že mě překvapilo přemístění kontejnerů na tříděný odpad. Kontejnery byly přemístěny do vzdáleného místa kam málokdo chodí, v podstatě mimo obec. Proč se tak stalo? Prý z technických důvodů. To mi připomíná dobu za komunistů, když se mělo něčemu zabránit, tak se dala cedulka "z technických důvodů se nekoná..." Myslel jsem si, že technika má sloužit a ulehčovat život, a ono ne! My se musíme přizpůsobit technice. Moc velký auto, špatně se mu couvá. Já ale vím, že před hasičskou zbrojnicí je dostatečný prostor i na velké auto. Jestli to není jinak. Před "budovou občanské vybavenosti" /bývalé sprchy a záchody koupaliště/ se staví terasa s pergolou, kde se párkrát za rok posedí. Muselo by se projít kolem kontejnerů a to by bylo urážlivé. A tak se rozhodlo, že se kontejnery dají pryč, přestože to místo léta dobře sloužilo.
Můj názor je, že kontejner by měl být přístupný při běžné cestě po vsi, a ne aby lidi chodili nebo jezdili někam za ves, kam se běžně nechodí. To povede k tomu, že se třídit nebude, v lepším případě skončí odpad v popelnici, v horším se spálí v kamnech nebo se vyhodí kolem cest a v lese.
Původní místo za hasičskou zbrojnicí bylo dobré místo a technické důvody považuji za výmluvu.
Vít Bulín Přešín
Můj názor je, že kontejner by měl být přístupný při běžné cestě po vsi, a ne aby lidi chodili nebo jezdili někam za ves, kam se běžně nechodí. To povede k tomu, že se třídit nebude, v lepším případě skončí odpad v popelnici, v horším se spálí v kamnech nebo se vyhodí kolem cest a v lese.
Původní místo za hasičskou zbrojnicí bylo dobré místo a technické důvody považuji za výmluvu.
Vít Bulín Přešín
RE na: Z technických důvodů přidaný: 29.04.2019 19:21
Kontejnery
Ladislav Jára | 93.99.49.157 | ladislav.jara(zavináč)atlas.cz
29.04.2019 23:14
Vážený pane Bulíne, celá věc se má dle mého názoru takto. Naše svozová firma v současnosti používá na svoz odpadů nový vůz a kdo ho viděl, musí dát za pravdu, že je výrazně větší než ten předešlý. Nejde ani tak o letní období, kdy se skutečně na předešlé místo dostane, ale v zimních měsících po úzké přístupové cestě mnohdy se zbytky sněhu a náledí nejspíš nikoliv. Věřte, že několikrát za zimu se ozve telefon svozové firmy, že to či jiné sběrné místo nejde vyvézt a řidič by případné poškození vozu zkrátka zaplatil ze svého. Obecní úřad i zastupitelstvo má snahu vycházet občanům vstříc i ohledně třídění odpadů a uvítá, když se v Přešíně najde místo, které bude vyhovovat všem. Do těchto záležitostí nemáme snahu násilně zasahovat a věřím, že o umístění rozhodnete právě a jenom sami v Přešíně. Prosím tedy, komunikujte spolu.
Jinak mi dáte za pravdu, že obyvatelé horního Přešína to mají ke kontejnerům daleko řadu let a domníváte se, že netřídí? O vzdálenosti to asi není. Roky tam odpad vozí a zatím jsem nezaznamenal žádnou stížnost. Ano, dolní Přešín to v současnosti má dále. Ale když najdete jiné místo, které bude vyhovovat všem (což patrně nikdy nenajdete, protože nejde se každému zavděčit), ale alespoň drtivé většině, ze strany zastupitelstva toto bude kvitováno s povděkem.
Jinak bych se rád zmínil o přestavbě "bývalých záchodů a sprch" na budovu občanské vybavenosti. Zrovna minulý týden jsem zhlédl fotky budovy a okolí před změnami a nebyl to pěkný pohled. V současnosti probíhá stavba terasy a následně pergoly a musím vyzdvihnout, že celou věc si vzali přešínští za své bez nároku na jakoukoliv odměnu. Ano, občerstvení hradí obec. Stejně tak jsou v těchto věcech aktivní i čížkovští, čečovičtí a co dokazují v Zahrádce řadu let, o tom snad není potřeba dlouze mluvit. Tyto společenské místnosti neslouží dle mého jen jako "nalejvárny", ale zorganizuje a plánuje se zde spoustu dalších akcí bez nichž by už tak povadlý společenský život v našich obcích úplně zanikl. A pokud potřebujete s něčím poradit, sehnat řemeslníka a další, zajdete zkrátka tam. Dříve se chodilo do hospod, ale ty na vesnicích prostě zanikají. Za mě, ještě že máme ty kluby a v nich lidi, co se o jejich chod a zvelebování starají.
A úplně na závěr. Opravdu se snažte spolu komunikovat, zastupitelé Vám v tomto budou nápomocni.
Ladislav Jára
Jinak mi dáte za pravdu, že obyvatelé horního Přešína to mají ke kontejnerům daleko řadu let a domníváte se, že netřídí? O vzdálenosti to asi není. Roky tam odpad vozí a zatím jsem nezaznamenal žádnou stížnost. Ano, dolní Přešín to v současnosti má dále. Ale když najdete jiné místo, které bude vyhovovat všem (což patrně nikdy nenajdete, protože nejde se každému zavděčit), ale alespoň drtivé většině, ze strany zastupitelstva toto bude kvitováno s povděkem.
Jinak bych se rád zmínil o přestavbě "bývalých záchodů a sprch" na budovu občanské vybavenosti. Zrovna minulý týden jsem zhlédl fotky budovy a okolí před změnami a nebyl to pěkný pohled. V současnosti probíhá stavba terasy a následně pergoly a musím vyzdvihnout, že celou věc si vzali přešínští za své bez nároku na jakoukoliv odměnu. Ano, občerstvení hradí obec. Stejně tak jsou v těchto věcech aktivní i čížkovští, čečovičtí a co dokazují v Zahrádce řadu let, o tom snad není potřeba dlouze mluvit. Tyto společenské místnosti neslouží dle mého jen jako "nalejvárny", ale zorganizuje a plánuje se zde spoustu dalších akcí bez nichž by už tak povadlý společenský život v našich obcích úplně zanikl. A pokud potřebujete s něčím poradit, sehnat řemeslníka a další, zajdete zkrátka tam. Dříve se chodilo do hospod, ale ty na vesnicích prostě zanikají. Za mě, ještě že máme ty kluby a v nich lidi, co se o jejich chod a zvelebování starají.
A úplně na závěr. Opravdu se snažte spolu komunikovat, zastupitelé Vám v tomto budou nápomocni.
Ladislav Jára
RE na: Kontejnery přidaný: 29.04.2019 23:14
manželé Bulínovi
jiří matoušek | 2a00:1028:83d6: | kustod11(zavináč)seznam.cz
01.05.2019 19:20
Manželé Bulínovi po přečtení Vašich příspěvků a reakci na neustálé napadání SDH Přešín na Vás podávám trestní oznámení pro pomluvu organizace SDH Přešín a jejich členy. Vpřípadě pokračování Vašich lživích informací jak na stránkách obce Čížkov nebo slovního napadání místních občanů se potkáme u soudu.
RE na: manželé Bulínovi přidaný: 01.05.2019 19:20
U nás v Kocourkově
Vít Bulín | 178.77.238.112 | vit.bulin(zavináč)seznam.cz
03.05.2019 08:37
Reakce pana Matouška svědčí o tom, co může vyvolat jiný názor na přemístění kontejnerů. 31.4.2019 jsme asi unikli "upálení" při čarodějnicích v Přešíně. Takhle budeme jenom trestně stíháni. To je lepší varianta.
Také uznávám, že když to má někdo ke kontejnerům dál, je spravedlivé, aby to tak měli všichni.
Pravdou je, že přemístění kontejnerů koncem dubna je na místě. Mrznout a sněžit může začít kdykoliv. Počasí se zbláznilo.
Máme to u nás v Přešíně Kocourkov.
Vít Bulín
Také uznávám, že když to má někdo ke kontejnerům dál, je spravedlivé, aby to tak měli všichni.
Pravdou je, že přemístění kontejnerů koncem dubna je na místě. Mrznout a sněžit může začít kdykoliv. Počasí se zbláznilo.
Máme to u nás v Přešíně Kocourkov.
Vít Bulín
RE na: U nás v Kocourkově přidaný: 03.05.2019 08:37
Reakce
jiří matoušek | 2a00:1028:83d6: | kustod11(zavináč)seznam.cz
03.05.2019 17:53
Moje reakce se absolutně netýká přemístění kontejnerů ty jsou v kompetenci obecního uřadu a ne SDH Přešín. Jinak čarodejnice se upalují 30.4. ale je možné že to je jinde jinak
RE na: Reakce přidaný: 03.05.2019 17:53
Výzva ke klidu
Ladislav Jára | 46.23.60.134 | ladislav.jara(zavináč)atlas.cz
03.05.2019 20:57
Vážení, čtení Vašich příspěvků mne nenechává klidným. Zakopejte válečné sekery a zkuste spolu rozumně komunikovat. Tento stav nikomu neprospívá. Na místo pro svoz odpadů se prosím společně domluvte, toto opravdu nemusí být konečné řešení. Rubrika návštěvní kniha by měla sloužit k sdělování si názorů, podnětů a připomínek a to v mezích slušnosti. Skoro se bojím ji příště rozkliknout. V minulém příspěvku jsem Vás nabádal ke společné komunikaci. Jménem zastupitelstva Vás o to prosím.
RE na: Výzva ke klidu přidaný: 03.05.2019 20:57
Rozčarování
Kristýna Stejskalová | 213.226.237.214 | kikibu(zavináč)seznam.cz
03.05.2019 22:03
Milý pane starosto, souhlasím s Vámi. Nejsem úplně nezaujatý pozorovatel a cítím nutnost se také vyjádřit, celá komunikace mě překvapila ve třech bodech:
1. Přemístění kontejnerů, ano, i já jsem se nedávno procházela po Přešíně a podivovala se nad nevzhlednými kontejnery, stačilo by ale třeba vyměnit některé za nové, či jim udělat vkusné ohražení, přemístění mimo obytnou část obce mi hlava nebere. Moc možností není, ale obávám se, že tohle je v kompetenci obce řešit. Co se týče průjezdnosti, nedokážu soudit, pokud je zde však takový problém, jde to občanům sdělit s předstihem a nové místo vybrat s rozvahou.
2. "Přešíňácí, domluvte se" zde navazuje druhý bod. Dle kronik vztahujících se k obci Přešín je patrné, že lidé v Přešíně měli mezi sebou vykopané "válečné sekery" velmi často. Možná právě proto nemá Přešín vlastní samosprávu, hlas dali vám, zastupitelům, hlas by měl být slyšet. Ano, jde o to se domluvit o tom, kde mají být kontejnery umístěny, ale s účastí více zastupitelů to jistě bude rozumnější cesta. Rozumím, že byste byli raději, kdyby se vás to netýkalo, ale dovolím si soudit, že se vás to týká.
3. Vyjádření pana Matouška... Obávám se, že zde bylo porušeno důležité pravidlo Návštěvní knihy "Návštěvní kniha je moderována, vulgární, rasistické a urážlivé příspěvky budou odstraněny!" Jsou zde jisté hranice, na sociální síti by mohl být příspěvek označen jako nevhodný, zde to nejde a přesto si dovoluji soudit, že jde o urážku a dokonce vyhrožování, proto prosím o smazání příspěvku, neboť to uráží i mne. Kdokoliv, kdo bude chtít objevovat krásu vašich obcí si toto rozklikne a myslím, že se shodneme na tom, že něco takového sem opravdu nepatří a není dobrou vizitkou obce, pokud to tady zůstane.
Se srdečným pozdravem Mgr. Kristýna Stejskalová (dříve Bulínová)
1. Přemístění kontejnerů, ano, i já jsem se nedávno procházela po Přešíně a podivovala se nad nevzhlednými kontejnery, stačilo by ale třeba vyměnit některé za nové, či jim udělat vkusné ohražení, přemístění mimo obytnou část obce mi hlava nebere. Moc možností není, ale obávám se, že tohle je v kompetenci obce řešit. Co se týče průjezdnosti, nedokážu soudit, pokud je zde však takový problém, jde to občanům sdělit s předstihem a nové místo vybrat s rozvahou.
2. "Přešíňácí, domluvte se" zde navazuje druhý bod. Dle kronik vztahujících se k obci Přešín je patrné, že lidé v Přešíně měli mezi sebou vykopané "válečné sekery" velmi často. Možná právě proto nemá Přešín vlastní samosprávu, hlas dali vám, zastupitelům, hlas by měl být slyšet. Ano, jde o to se domluvit o tom, kde mají být kontejnery umístěny, ale s účastí více zastupitelů to jistě bude rozumnější cesta. Rozumím, že byste byli raději, kdyby se vás to netýkalo, ale dovolím si soudit, že se vás to týká.
3. Vyjádření pana Matouška... Obávám se, že zde bylo porušeno důležité pravidlo Návštěvní knihy "Návštěvní kniha je moderována, vulgární, rasistické a urážlivé příspěvky budou odstraněny!" Jsou zde jisté hranice, na sociální síti by mohl být příspěvek označen jako nevhodný, zde to nejde a přesto si dovoluji soudit, že jde o urážku a dokonce vyhrožování, proto prosím o smazání příspěvku, neboť to uráží i mne. Kdokoliv, kdo bude chtít objevovat krásu vašich obcí si toto rozklikne a myslím, že se shodneme na tom, že něco takového sem opravdu nepatří a není dobrou vizitkou obce, pokud to tady zůstane.
Se srdečným pozdravem Mgr. Kristýna Stejskalová (dříve Bulínová)
RE na: Rozčarování přidaný: 03.05.2019 22:03
Rozčarování
jiří matoušek | 2a00:1028:83d6: | kustod11(zavináč)seznam.cz
03.05.2019 22:58
Paní magistro můžete mě vysvětlit co na mém příspěvku je rasistické nevhodné a urážlivé? Dokonce podle Vás vyhrožování?Neviděl jsem Vás ani na jednom jednání například ohledně vodovodu a jiných věcech týkajících se života v obci Přešín tak nechápu z čeho čerpáte? Mám dost důvodů a věřte že nejsem sám si stát za svým vyjádřením. Prosím Vás než něco napíšete aby jste si zjistila názory více občanů. Podání trestního oznámení za pomluvu je v demokratickém státě podle Vás urážlivé?
RE na: Rozčarování přidaný: 03.05.2019 22:58
odpověď
Kristýna Stejskalová | 213.226.237.214 | kikibu(zavináč)seznam.cz
04.05.2019 09:17
Ano, čerpám pouze z toho, co vidím zde, toho se můj příspěvek týká. Abych se zastala svých rodičů snad nemusím chodit na zastupitelstvo, to není nijak podmíněno, to je pro mě samozřejmost. Zdá se mi, že si zde vyléváte nějaký vztek na moje rodiče, který nesouvisí s diskuzí o kontejnerech a k tomu, tuším, tyto stránky neslouží. Když píšete, že na těchto stránkách šíří lži a slovně napadají občany, nestačím se divit, to je urážka, nezlobte se na mě. Vyhrožování soudem je také velice neslušné. Jste v jedné malé obci, všem vám jde o to, abyste se zde cítili a měli dobře, tak se o to, prosím, snažte společně a neházejte si klacky pod nohy. Jde jen o to spolu komunikovat.
Nemohu této diskuzi věnovat mnoho času, proto se nezlobte, ale už Vám znovu nejspíše neodpovím, nechci se s vámi přít a podporovat diskuzi, se kterou nesouhlasím, proto ještě jednou žádám admina, ať s tím něco provede.
S pozdravem Kristýna
Nemohu této diskuzi věnovat mnoho času, proto se nezlobte, ale už Vám znovu nejspíše neodpovím, nechci se s vámi přít a podporovat diskuzi, se kterou nesouhlasím, proto ještě jednou žádám admina, ať s tím něco provede.
S pozdravem Kristýna
RE na: odpověď přidaný: 04.05.2019 09:17
Společné řešení
Ladislav Jára | 93.99.49.157 | ladislav.jara(zavináč)atlas.cz
04.05.2019 12:23
Vážení, rád bych už ukončil tuto neplodnou diskuzi, která k ničemu nevede. Jednání kolem kontejnerů probíhají - nyní jsem byl osobně v Přešíně kvůli vodovodu a padla řeč i na toto. Myslím, že se v pohodě domluvíme. Jen prosím spolu mluvte. Hezký víkend. L. Jára
RE na: Reakce přidaný: 03.05.2019 17:53
Omluva
Vít Bulín | 178.77.238.112 | vit.bulin(zavináč)seznam.cz
04.05.2019 08:29
Omlouvám se za překlep. Chybička se vloudila. Myslel jsem pálení čarodějnic 30.dubna.Pro ty, kteří neví na co narážím příměrem ke Kocourkovu doporučuji film komedii z roku 1934. Název filmu je U nás v Kocourkově.
Dobry den,
hledam informace na rodinu z Čečovic.
Hertha Antonia ... prijmeni neznam, narozena 22.11.1933 Zetschowitz. Emigrovala z Bremerhaven do New York, New York, USA, 26.10.1956
Dekuji za pomoc.
hledam informace na rodinu z Čečovic.
Hertha Antonia ... prijmeni neznam, narozena 22.11.1933 Zetschowitz. Emigrovala z Bremerhaven do New York, New York, USA, 26.10.1956
Dekuji za pomoc.
Děkujeme za pozvání na oslavu 700 let Zahradky.Moc se nám tam líbí,je dobře že obec vzkvétá.Nedvědovi
Dobre rano vsem. Chci se podelit o můj zazitek. Vcera 21.5.cca 10 hod. letela vzducholod nad lesem jak je municak. Nadhera. Ze zprav jsem vycetla ze leti zpet z Prahy do Nemecka. Tak pozdrav vsem Eva W. z cp.dve Zahrádka
Hello, I will be passing though Cizkov to look for history of Chott family. Are there any English speakers who can help me at St. Krititel church 07-04-2018 afternoon and 08-04-2018 morning look for records and graves? Any help would be greatly appreciated. Thank you.
ZDRAVÍM PANA TOMÁŠKA, PĚKNÉ WWW STRÁNKY. JE ZDE MNOHO INFO PRO OBČANY. MNOHO SIL DO DALŠÍHO STAROSTOVÁNÍ A STARÁNÍ SE O OBČANA. BRAUN P - HRADIŠTÉ